Hallo lieber Gast

Hallo lieber Gast, willkommen in den klaren Weiten im Norden Deutschlands, begleite mich auf meinen Pfaden durch die Natur, Ausflügen und Reisen, auf der Suche nach Ruhe und Anregung. Entdecke mit mir Linien und Freiräumen, die die Perspektiven, die Vielfalt der Farben und Formen dieser Welt und unserer Natur uns bieten und genieße Momente der Nachdenklichkeit, Poesie und philosophischen Worte großer Dichter und Denker, manchmal auch meine eigenen lyrischen Texte dazu.

Schön, dass Du Dir die Zeit genommen hast - wunderbar, Dich hier zur wissen!

" Ich muss mich ganz im Stillen mit meiner Außenwelt reiben,. sonst werde ich untauglich für die Welt."

- Paula Modersohn-Becker

My North - Anticipation

 .








“Well," said Pooh, "what I like best," and then he had to stop and think. Because although Eating Honey was a very good thing to do, there was a moment just before you began to eat it which was better than when you were, but he didn't know what it was called.”

― A. A. Milne, Winnie-the-Pooh




Planning our first time in August 2021 after the two-year pause of the Covid lookdown, enjoying the wonderful North Sea coast again is just the same moment like that Pooh described ... 







.

5 Kommentare:

  1. Delightful skies! I am always looking for awesome clouds to photograph! Pooh was a very smart bear.

    It's great to see your link at 'My Corner of the World' this week!

    AntwortenLöschen
  2. Mom lived in Sankt Peter Ording for three years before moving back to the USA. She lived by the Boehler Strand in a thatched roof house. She doesn't miss much about Germany but she misses running and walking on the beach with her dogs.

    AntwortenLöschen
  3. Beautiful. Enjoy every minute.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. ♥

    AntwortenLöschen
  4. Seltsam ist, die eigentlich deutsche Seite, ist in englisch geschrieben, dadurch funktioniert der Übersetzer nicht, der geht nämlich davon aus, dass der Post in deutsch geschrieben wird/wurde? Leider läßt sich die Schrift auch nicht kopieren (Copright-Schutz?), damit ich sie in meinen Übersetzter bringen kann? Da mein Englisch nicht besonders gut ist, bleiben Text und Kommentare unverständlich. Anderen Blogbesuchern wird es vielleicht auch so gehen? Wo ist das im Norden, die Fotos zeigen einen sagenhaft schönen Himmel und Strand? Ist das vielleicht St. Peter-Ording?

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful skies. I like the big, open landscape. Reminds me of the desert!

    AntwortenLöschen

Your comments are greatly appreciated! Absolutely everyone is important to me and is read carefully and generally (in most cases) any questions answered. Your contributions and interactions keeps my blog and the joy with it vivid.
PRIVACY POLICY: I will never share your email information with others. I use your email to respond to your comments on my blog, or to interact socially with you.